tirsdag den 9. februar 2016

En vaskeægte menneskeelsker..

Jeg valgte at blive antropolog, fordi jeg er fascineret af mennesker: Hvorfor er der noget der hedder "kø-kultur"? Hvorfor smiler vi? Hvordan interagerer vi med mennesker og ting omkring os? Den type spørgsmål er eksempler på daglige bidder af undren, som fylder mig, ikke kun som antropolog, men som menneske.

Det er en stor del af mig at stille spørgsmålstegn ved den måde vi mennesker gør tingene på. Jeg er fascineret af valg og handlinger, både på det mellemmenneskelige plan og på et større samfundsmæssigt plan. Traditioner, uskrevne regler, ritualer - Jeg elsker det!

De følgende blogindlæg vil således være fyldt med små undersøgende tekster, der belyser dele af det at være menneske. Jeg er især vild med emner som teknologi, intimitet, humor, menneskelige møder, fællesskaber, køn, seksualitet og krop. Smid gerne en kommentar, hvis der er noget, du synes kunne være fedt at jeg kastede mit nysgerrige blik på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar